Dotarcie do jak największej liczby klientów jest dla wielu firm zadaniem priorytetowym. Wiele podmiotów tworzy działy marketingu mające zajmować się właśnie promocją produktów i usług oraz samej firmy.
Coraz większą popularnością cieszy się tzw. marketing internetowy. Internet jest dziś obecny wszędzie, a dostęp do niego mają praktycznie wszyscy. Wystarczy mieć przy sobie smartfon i w jednej chwili można przeglądnąć aktualne oferty oraz przejrzeć najnowsze promocje.
Promocja firm odbywa się współcześnie na różne sposoby. Specjaliści od marketingu prześcigają się w pomysłach jak zaskoczyć klienta, co dla niego przygotować, jak przykuć jego uwagę. Coraz większą popularnością cieszy się marketing video. Polega on między innymi na współpracy z blogerami, którzy dostają za darmo produkty w zamian za pokazanie ich w swoim filmie. Prowadzone są także wideo poradniki promujące dane produkty pokazując ich zastosowanie oraz wideorecenzje produktów zapoznające klienta z produktem, tzn. pokazujące jak wygląda i działa.
Chyba najbardziej popularną platformą, gdzie uprawiać można video marketing jest portal youtube.com. Dostęp do wielu odbiorców i popularność tego serwisu sprawiają, że wiele firm promuje się właśnie przez filmy na youtube. Video marketing ma swoje zalety i wady.
Do zalet należy duże angażowanie uwagi odbiorców, wideo wywołuje emocje efektywniej niż w przypadku innych form reklamy. Zalety to duże koszty finansowe ponoszone przez firmy, a także czasochłonność przygotowania dobrego materiału.
Bez wątpienia marketing internetowy przyszłość działań reklamowych. Jego szybki rozwój i coraz większą popularność sprawiają, że coraz więcej firm po niego sięga.