Agencja reklamowa, która bardzo mocno rozwija swoją działalność i zatrudnia coraz to nowych pracowników również powinna posiadać odpowiednie biuro, które będzie w stanie zapewniać komfort pracy. Dodatkowo, akurat w przypadku agencji reklamowej, trzeba również wziąć pod uwagę fakt, że klienci oraz przedsiębiorcy potencjalnie zainteresowani ofertą agencji będą chcieli umówić się na spotkanie, omówić projekt na żywo lub też sfinalizować podpisanie umowy podczas wizyty w agencji. Dlatego nie bez znaczenia jest zarówno lokalizacja takiego biura jak i to, jak się prezentuje.
Jakie kwestie należy wziąć pod uwagę decydując się na wynajem biura?
Pierwszą, szalenie ważną kwestią jest lokalizacja. Jest ona ważna z wielu powodów. Po pierwsze dlatego, że prestiżowy adres od razu stawia taką agencję w lepszym świetle. Jest doskonałą wizytówką każdej firmy i dodatkowo wzmacnia wizerunek przedsiębiorstwa. Dlatego też biuro dla agencji reklamowej może znajdować się w zabytkowym budynku historycznym w centrum miasta, ale będzie się też dobrze prezentować w bardzo nowoczesnym biurowcu gdzieś niedaleko od centrum. Pamiętajmy, aby była to lokalizacja dobrze skomunikowana z pozostałą częścią miasta, a jeśli wokół biura na wszystkich ulicach są parkometry- zatroszczmy się o miejsca parkingowe dla pracowników oraz klientów.
W jaki sposób prezentuje się biuro?
Miejsce, do którego zapraszamy potencjalnych pracowników firmy na rozmowy rekrutacyjne, potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych w dużej mierze jest wizytówką firmy. Odrapane wejście, problemy z utrzymaniem czystości na terenie obiektu, w którym znajduje się biuro, nieestetyczny wygląd ścian, małe i duszne pomieszczenia- wszystko to działa na naszą niekorzyść i nie tylko źle świadczy o firmie, ale też bardzo obniża efektywność pracy w takim miejscu. Najprawdopodobniej, także i potencjalni pracownicy nie będą czuli się zachęceni do tego, aby codziennie przebywać w takim miejscu. Pamiętajmy więc, że dla wielu ta estetyka miejsca ma spore znaczenie. Jeśli ktoś odwiedzi naszą firmę tylko raz podczas jakiegoś spotkania, na pewno nie zwróci uwagi na dobrze zgraną załogę, miłą atmosferę pracy czy profesjonalizm. Ale jeśli będzie brudno, niemodnie i nieestetycznie- właśnie poprzez te cechy będzie opisywał nasze biuro, a tego na pewno byśmy nie chcieli.
Bardzo ważną kwestię stanowi więc także i to, czy w danym lokalu, który będziemy chcieli wynająć nie będzie trzeba przeprowadzić remontu. Jeśli tak- już na początku trzeba ustalić z właścicielem zakres prac, kto je poprowadzi, a także kto będzie pokrywał koszty związane z remontem. Jeśli właściciel uzna, że lokal spełnia standardy i nie jest konieczny remont, być może lepszym rozwiązaniem będzie poszukanie innej, lepszej lokalizacji. Być może w innym miejscu nie trzeba będzie wprowadzać żadnych zmian, ani jeśli chodzi o prace wykończeniowe, ani jeśli chodzi o umeblowanie czy wyposażenie przestrzeni.
Wpis przygotowany we współpracy z firmą herbewo.